Cronometru de marina, esapament cu detenta.
Ceasul vine in service nefunctional…
Pentru inceput am demontat complet ceasul , am analizat fiecare piesa in parte, am constatat defectele…
Ceasul este foarte murdar, uleiul de pe rubine a devenit foarte vascos.
Unul din pivotii rotii esapamant este mai scurt.
La microscop se observa varful rupt si un inceput de rugina …
Pentru a repara axul rotii esapament am avut trei variante.
1. Confectionare completa a unui ax nou. Am analizat aceasta varianta si am ajuns la concluzia ca este costisitoare si de durata. Freza modul pentru a dantura pinionul este scumpa si furnizorii mei o pot fabrica in 60 de zile.
2. A doua varianta ar presupune scurtarea pinionului existent, remodelarea pivotului si coborarea rubinului in care lucreaza pivotul. Am renuntat si la aceasta varianta intrucat rubinul nu este reglabil.
3. Cea de-a treia varianta presupune scurtarea axului, gaurirea si montarea unui nou pivot . Am optat pentru aceasta varianta.
Asa arata axul rotii esapamant , reparat.
In video de mai jos se observa ca secundarul merge neregulat, sare cand o secunda , cand o jumatate de secunda.
Trebuie reglat esapamentul…
Dupa reglaj ceasul merge perfect.
Principiul de functionare a esapamantului cu detenta poate fi vazut aici.
www.youtube.com/watch?v=Z-bSZ1VTq8Q
VA MULTUMESC PENTRU READUCEREA LA VIATA A CEASULUI!