Carriage clock L.LEROY
martie 2, 2017
0

Ceasul vine la servis nefunctional. La o prima analiza , se vede caseta arcului crapata.

 

Dupa demontarea completa a ceasului am constatat ca pivotii rotii centrale si a rotii intermediare sunt uzati, semn ca ceasului nu i s-a facut revizie de foarte mult timp.

Am inceput procesul de restaurare cu refacerea pivotilor…

Am confectionat apoi caseta arcului….

Am montat caseta noua pe freza si am inceput procesul de danturare. 80 dinti cu freza modul 0,35…

Dupa ce am confectionat corpul casetei, am facut capacul….

Am montat arcul in caseta cu dispozitivul de mai jos.

Folosirea dispozitivului de montat/demontat arcuri in caseta ajuta foarte mult.

In primul rand dispare pericolul de accidente ! Arcurile sunt din otel, sunt foarte tari si pot produce leziuni grave…

Apoi,  arcurile nu se deformeaza ca atunci cand aceasta operatie se face ” in mana”….  Deformarea consta in faptul ca spirele arcului nu mai sunt in acelas plan. Se formeaza asa numitul efect  “palnie”. In acest caz spirele arcului freaca  in capacul casetei, practic impinge capacul spre exterior, o mare parte din puterea arcului risipindu-se.

 

Folosind acest dispozitiv, arcul nu se deformeaza si toata puterea arcului este concentrata pe invartirea casetei…

Am comandat noul arc dupa specificatiile celui vechi. Mai pe scurt , l-am masurat. Din pacate m-am inselat procedand asa. Dupa montarea completa a ceasului am constatat pe vibrograf o anomalie in functionare. Amplitudinea foarte mica (180 grade) si o precizie sub asteptari…

Am facut calculul pentru puterea si lungimea arcului in functie de elementele pe care le avem si eram sigur ca sunt corecte si am constatat ca cineva a inlocuit arcul cu unul la intamplare…

Calculul pentru puterea si lungimea arcului se gaseste pe internet…

Dupa montarea noului arc, mersul ceasului s-a inbunatatit si este constant.

 width=

 width=

 width=

 width=

Faci un comentariu sau dai un răspuns?