Acceptat de unii , respins de altii , polish-ul carcaselor de ceas a intrat in rutina multor colectionari. Cu riscul de a parea subiectiv (accept polish-ul pentru ca imi aduce venituri), repararea carcaselor si bratarilor de ceas este ….”un rau” necesar. De ce „rau „? Pentru ca aceasta operatie poate schimba geometria carcasei. Tine doar de maestria tehnicianului, de sculele folosite si nu in ultimul rand de cunostintele si studiile acumulate pentru a nu distruge un ceas, o opera de arta… De ce necesar ? Pentru ca fiecare doreste ca ceasul sa arate bine, sa nu aibe zgarieturi adanci, urme de la o incercare nereusita de deschidere a capacului sau poate proprietarul nu vrea ca ceasul sa ii aminteasca de ultima cazatura cu bicicleta…
Ceasul care urmeaza a fi prezentat, a venit pentru polish. Avea urme de purtare, o urma pe capac ,dovada folosirii unei scule neadecvate pentru deschidere , cateva urme de…scotch brite , dar nimic foarte grav.
Am inceput cu scoaterea mecanismului si demontarea completa a carcasei si bratarii. Am scos geamul, supapa de heliu, tubul supapei de heliu. Nu am scos tubul coroanei din doua considerente: nu m-a deranjat la polish si nefiind infiletat in carcasa ci presat, la extras exista riscul distrugerii. Astfel, costul total al lucrarii crestea…
Gaurile pentru cheie de pe capac, sunt putin deformate, dar se pot repara…
Bezelul are mici caverne (in partea de jos..) Satinul concentric specific acestui tip de bezel, lipseste…
Ansele carcasei nu mai sunt lucioase…..
Lateralele carcasei ar trebui sa aibe un satin liniar, inconjurat de un unghi lucios….
La bratara nu se disting cele doua tipuri de finisaj, satin si lucios…
Si catarama inchizatoarea bratarii ar trebui sa fie in doua tonuri…
Unghiul dintre fatada si laterala trebuia sa fie lucios…
Am inceput cu bratara……
Se disting clar cele doua tipuri de finisaj…
Dunga dintre cele doua planuri si butoanele de deschidere au finisaj lucios…
Se distinge satinul din partea laterala a bratarii…
Ungiul dintre cele doua planuri nu este rotunjit…
Ansele au finisaj lucios, iar lateralele carcasei, finisaj satinat…
Gaurile pentru cheie au fost reparate si a fost aplicat satin circular…
Marginea de contact dintre capac si carcasa, polishata….
Bezelul reparat, finisat si unghiurile nerotunjite…