Rolex Yacht-Master
ianuarie 24, 2021
0

 

Ceasul vine la service ..demontat. Cineva a vrut sa il repare, dar nu a reusit. Dupa cum se vede in imaginile de mai jos, mecanismul de armare automata a fost scos, mecanismul chrono a fost demontat iar cadranul l-am primit intr-o alta punga…

 

 

 

Am inceput prin a constata pagubele produse. La prima vedere mi-am dat seama ca e o problema cu balansul. Mai exact cu axul balansului. In imaginea de mai jos, se poate vedea clar ca piatra acoperitoare de pe sistemul antisoc este montata invers.  Acest procedeu era folosit atunci cand axul balansului era uzat, iar ceasornicarul nu avea cu ce sa il inlocuiasca. Prin intoarcerea pietrei acoperitoare, puteai doar spera ca ceasul va mai functiona o perioada, dar nu va fi precis…. Voi intreba clientul ce prefera sa inlocuiesc, axul balansierului sau balansul complet….( stiu raspunsul , dar imi place transparenta…)

 

O alta problema consatata, nesurprinsa insa de camera, a fost roata ancora.   Are pivotul superior rupt. Va trebui comandata si inlocuita…

Am inceput sa demontez modulul chrono…

 

In imaginea de mai jos apare inca o piesa rupta.  Aceasta piesa face parte dintr-un ansamblu de roti montate pe un ax, care transmite miscarea de la mecanismul de baza, la modulul chrono… Cum ar trebui sa arate piesa buna, vom vedea in fisa tehnica de mai jos…

Am comandat si am primit piesele.  In imagine, roata ancora… Incep montajul….

Aici, cutia cu axele de la balans…..

 

Aici avem fisa tehnica . Se vad in imagine ansamblul de piese ce trebuie montate pe un ax, totodata si cum trebuie montate,  pentru ca modulul chrono sa functioneze….

 

In imaginea de mai jos este modulul chrono demontat. Am inceput montajul…

Mecanismul, in toata splendoare sa…

Un ceas foarte frumos, cam opulent dupa gusturile mele, dar la mana se aseaza fantastic de bine…

 

 

 

Faci un comentariu sau dai un răspuns?